Design Thinking Fest w Krakowie #DobryCel

6.09.2019, Kraków

450,00

Chcesz spędzić dzień z design thinking i świetnymi ludźmi?

Zapraszamy do udziału w Design Thinking Fest w Krakowie, 

tym razem podziałamy design thinking m.in. w obszarze komunikacji,

briefu, działań na rzecz Ziemi, a wszystko po to, by poznać nowe narzędzia i używać ich do realizacji

własnych i wspólnych #DobrychCelów! 

 

 

Na stanie

Design Thinking Fest to wydarzenie cykliczne organizowane przez Design Thinking Institute dla zainteresowanych design thinking, chcących poznać design thinking w praktyce i zobaczyć jak osoby z różnych firm, organizacji wykorzystują design thinking! W miastach w całej Polsce odbędą się warsztaty prowadzone przez doświadczonych praktyków, którzy podzielą się wiedzą i pomysłami na efektywne procesy i pracę, spotkania wokół doświadczeń, porażek i drogi do najlepszego efektu oraz spotkania sieciujące.
A wszystko to wokół design thinking!

 

PROGRAM

8:30-9:30
Rejestracja

czas trwania: 1h

9:30-10:00
Powitanie oraz sieciowanie: kto jest kim?

czas trwania: 0,5h

10:00-11:00
O metodzie design thinking

Ekspertki z Design Thinking Institute

czas trwania: 1h

Dawka wiedzy i ćwiczenie z design thinking! Doświadczenia i wskazówki ekspertek z Design Thinking Institute dla zainteresowanych design thinking, dla tych, którzy chcą poznać design thinking w praktyce.

11:00-12:00
Projektowanie cyrkularne/Circular Design

Agata Miryn-Sienkiewicz

czas trwania: 1h

Warsztat inspiracyjny pokazujący możliwości wykorzystania metodologii design thinking do szukania rozwiązań budujących Gospodarkę Obiegu Zamkniętego (Circular Economy). Uczestnicy i uczestniczki będą mieli okazją sprawdzić, przekonać się, że wyzwania związane z problemami zrównoważonego rozwoju dzięki strategiom Gospodarki Obiegu Zamkniętego i metodologii desing thinking to ocean nowych możliwości, a nie smutna konieczność ograniczania się.

12:15-13:15
Wideo w sieci i design thinking

Sabina Białek

czas trwania: 1h

Kto z Was nie ogląda filmików w internecie, niech pierwszy rzuci kamień! Na warsztacie zajmiemy się tym, bez czego internet by nie istniał - zaangażowaniem. Ale skupimy się na wideo, bo podobno po roku mobile first przyjdzie rok wideo first. To trochę żart, a trochę nie, wszak każdy może zrobić wideo i to nie tylko na TikToku. Pytanie tylko co zrobić, żeby się oglądało? Na warsztacie nauczymy się jak generować pomysły, wybierać te najlepsze, a na koniec, wisienka na torcie - przełożymy ideę na prototyp! I do tego z użyciem technologii.

13:15-14:15
Przerwa obiadowa

czas trwania: 1h

14:15-15:15
Komunikacja marki dla projektów społecznych i NGO

Bartosz Furtak

czas trwania: 1h

Co mają wspólnego design thinking, strategiczny branding i organizacje pozarządowe? A może co warto, żeby miały ze sobą wspólnego? Podczas warsztatów przedstawię podejście do projektowania komunikacji, które pomoże budować wyróżniające się marki projektów społecznych.

15:30-16:30
Briefing w procesach design thinking

Katarzyna Talaga-Korcz

czas trwania: 1h

Brief - narzędzie, które swoją genezę ma w agencjach reklamowych. Briefing, czyli moment w którym zbieramy od klienta założenia, jest bardzo przydatny również w procesach/ projektach wykorzystujących design thinking. Ale także może być narzędziem motywującym i porządkującym codzienne pytania. Jakie pytania zadawać, aby otrzymywać bogate w "insighty" odpowiedzi? Zapraszam na warsztat, podczas którego przećwiczymy briefing. Dobry brief = dobre cele = dobry proces.

16:30-17:00
Podsumowanie i zakończenie

czas trwania: 0,5h

PROWADZĄCY

Sabina Białek

Od lat związana jest zawodowo z tworzeniem produktów. Tych digitalowych jak i materialnych. Wierzy, że dobrze zaprojektowane rzeczy to wygoda, oszczędność czasu i zgoda z naturą. Bezgranicznie ufa kreatywności dzieci i jest przekonana, że to one mogą zaprojektować nam lepszy świat. A nowe technologie im tylko w tym pomogą. Obecnie pracuje w Onet.pl nad rozwojem produktów wideo. W wolnych chwilach projektuje i tworzy ubrania pod marką My fashion story i wraz z mężem prowadzi firmę tworzącą biżuterię z dziecięcych rysunków - Białek Design Studio. A co drugi weekend spędza na SWPS, poszerzając swoją wiedzę z zakresu User Experience Design. Jest absolwentką kursu Moderatora Design Thinking.

Agata Miryn-Sienkiewicz

Entuzjastka i edukatorka w obszarze zrównoważonego biznesu i rozwoju. Absolwentka kursu na temat gospodarki obiegu zamkniętego (Circular Economy) w Ellen MacArthur Foundation oraz Kursu Moderatora Design Thinking. Wcześniej zawodowo marketingowiec (posiadam ponad 12-letnie doświadczenie w marketingu agencyjnym w jednej z największych agencji w Polsce), ze szczególnym umiłowaniem procesów projektowych UX. Miała okazję pracować nad strategiami i kampaniami największych marek w Polsce (Orlen, Play, T-Mobile, Volvo). Dodatkowo posiada również doświadczenie pracy po stronie klienta dla marek ekologicznych (Pukka, Viridian Nutrition), które pozwoliło jej doświadczyć, że etyczny biznes jest możliwy i rośnie w siłę. Z wykształcenia ekonomistka (SGH) oraz niedoszła afrykanistka (UW).

Katarzyna Talaga-Korcz - Design Thinking Institute

Strateg, który wierzy, że „każdy jest kreatywny”. Na co dzień odpowiedzialna za produkt Nowy Ład, w ramach którego wypracowuje warsztatowo wyróżniające marki dla MSP. Swoje doświadczenie zdobywała podczas pracy dla: ENEA S.A, Zdrojowa Invest, PLL LOT, Bayer oraz warsztatów dla Volkswagen Polska, PAYU, IKEA, TEDx Poznań. Autorka i prowadząca szkoleń nt. pozycjonowania marki dla ponad 300 firm w ramach ogólnopolskich projektów Eko Trendy i Eko Działania.

Bartosz Furtak

Strateg kreatywny, moderator DT, trener, student dziennikarstwa. Przez lata związany z trzecim sektorem - Szlachetną Paczką, Akademią Przyszłości, Centrami Wolontariatu, Młodzieżowymi Radami i organizacjami studenckimi. Na co dzień w pracy poznaje, bada, analizuje i projektuje w obszarze komunikacji marketingowej i employer brandingu.